အခန္း(၁၁)ေမာ္နီတာ
သီတာဦး
"ေမာ္နီတာ လုပ္ခ်င္တဲ့သူလက္ညိႈးေထာင္’’
ဆရာမ
ေဒၚျဖဴျဖဴေအာင္မွ စာသင္ခန္းအတြင္းရွိ တပည့္မ်ားအား ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
သီတာဦးက ပထမဦးဆုံး လက္ညိႈးေထာင္လိုက္သည္။ အတန္းသူ
အတန္းသားအားလုံးက အံ့ၾသေသာ
အၾကည့္ျဖင့္ဝိုင္းၾကည့္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလဲ ေလွာင္ခ်င္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလဲ
ေျပာင္ခ်င္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလဲ ခ်ီးမြမ္းလိုဟန္ရွိၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၄င္းတို႕မွာ သီတာဦး
ႏွင့္ရွစ္တန္း
ကိုအတူေအာင္ခဲ့သူမ်ားျဖစ္ျပီး သီတာဦးမွာအတန္းထဲတြင္အငယ္ဆုံးျဖစ္သည္ကိုအားလုံးလိုလိုက
သိထားၾကေသာေၾကာင့့္္္ျဖစ္သည္။သီတာဦး
ကေတာ့ ေထာင္ထားသည့္ လက္ညိႈး ကိုျပန္မခ်ေသးဘဲ
ဆရာမကိုသာ မ်က္ႏွာမူထားသည္။ၾကည္လင္ျခင္း၊ ရဲရင့္ျခင္း၊
တည္ျငိမ္ျခင္း တို႕ကအျပည့္။ ခဏအၾကာတြင္ ကိုးတန္းကို
တစ္ႏွစ္က်ျပီးသူနိုင္လင္းကထပ္္ေထာင္လိုက္သည္။
ဆရာမက "ကဲေမာ္နီတာ လုပ္ခ်င္တဲ့သူ ဒီႏွစ္ေယာက္ပဲလား၊ တျခား ဘယ္သူ ရွိေသး
လဲ" ဟုေမးသည္။အားလုံးက ဆိပ္ဆိပ္ေနသျဖင့္ဆရာမက
ဆက္လက္၍.. "သမီးက လက္ညိႈး အရင္
ေထာင္ တယ္ ဆိုေတာ့ ဘာျဖစ္လို႕ေမာ္နီတာလုပ္ခ်င္ရတာလဲ ဆိုတာကို အတန္းေဖာ္
ေတြနဲ႕ ဆရာမ သိရေအာင္ ေျပာျပလို႕ရမလားသီတာဦး"…
"ဟုတ္ကဲ့..ဆရာမ…သမီးအေနနဲ႕သူမ်ားရဲ႕ေနာက္လိုက္မလုပ္ခ်င္တာရယ္၊သမီးကိုယ္တိုင္စံျပ
တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႕ အတန္းေဖာ္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြရဲ႕အေရွ႕မွာေနျပသြားခ်င္တာ ရယ္
ေၾကာင့္ ေမာ္နီတာ လုပ္ခ်င္တာပါ"ဟုေျပာလိုက္သည္။အားလုံးက ေကာင္းခ်ီးေပးသည့္
အၾကည့္မ်ားႏွင့္ဝုိင္းၾကည့္ၾကသည္။ဆရာမ ျဖဴျဖဴေအာင္ကလည္း
ႏွစ္လိုအားရသည့္ဟန္အျပည့္။နိုင္လင္း
ကေတာ့ မသိမသာမ်က္နွာတစ္ခ်က္မဲ့သြားသည္။
"ကဲ သားနိုင္လင္း ကေရာ ဘာေၾကာင့္
ေမာ္နီတာလုပ္ခ်င္ရတာလဲ…ေျပာျပလို႕ရမလား"….
"က်ေနာ္က ဒီအတန္းမွာ စာေမးပဲြတစ္ႏွစ္က်ျပီးသားဆိုေတာ့ လူေဟာင္းလဲ လူေဟာင္းျဖစ္သလိုအသက္လဲၾကီးတယ္၊အဲ့ဒိအတြက္ေမာ္နီတာျဖစ္သင့္တယ္ထင္လို႕ပါ"…အားလုံးကနွာေခါင္းရႈံ႕ၾကသည္။့အခ်ိဳ႕ကအသက္ၾကီးတိုင္းလူၾကီးလုပ္လို႕ရေၾကးလားဟုေတြးၾကသည္။အခ်ိုဳကလဲကိုယ့္ဘာသာညံ့လို႕စာေမးပဲြက်တာကိုပဲသူမ်ားအေပၚအသားယူျပီးေခါင္းေဆာင္ခ်င္ေသးတယ္ဟုေတြးၾကသည္။
"အခုလို အတန္းသူအတန္းသားေတြအေပၚေစတနာထားျပီး ဦးေဆာင္ဦးရြက္ လုပ္ေပး
ခ်င္တဲ့သားကိုေရာ သမီးကုိပါ ဆရာမ
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့တာဝန္ကိုယူရဲတဲ့သူဟာအင္မတန္မွရွားပါးပါတယ္၊အခုလိုအတန္းသူ
အတန္းသားေတြအမ်ားၾကီးထဲမွာမွ ေခါင္းေဆာင္ေမာ္နီတာ ဆိုတဲ့ တာဝန္ကိုယူရဲတဲ့သူဟာႏွစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္မဟုတ္လားတပည့္တို႕"…
"ဟုတ္.ပါ.တယ္.ဆရာ….မ"
ေနာက္ဆုံးအတန္းမွ အေကာင္ၾကီးၾကီးႏွင့္ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ခပ္ေနာက္ေနာက္ေနတတ္သည့္
ေအာင္ဦးက က်ယ္ေလာင္ေသာအသံျဖင့္ တစ္လုံးဆီေျပာ၍ေထာက္ခံလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
"မင္းကေရာ လူေကာင္ၾကီးျပီး ဘာျဖစ္လို႕ေမာ္နီတာမလုပ္ခ်င္ရတာလဲေအာင္ဦး
ေျပာစမ္း ပါဦး"..ဟုဆရာမက အေနာက္တဝက္မ်က္ႏွာနွင့္ေမးလိုက္သည္။
"ဆရာမကလဲ အေကာင္ၾကီးတိုင္းအသုံးက်မယ္ ဆိုရင္ သားတို႕တိုင္းျပည္မွာဆင္ကိုပဲ ဘု
ရင္ ခန္႕ထားမွေပါ့ဆရာမရဲ႕"….ဟူေသာ
ေအာင္ဦး၏ႏွစ္လိုဖြယ္ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ အေျဖစကားေၾကာင့္
တစ္တန္းလုံးဝိုင္းရယ္ၾကသည္။ရယ္သံမ်ားတိတ္သြားေသာအခါတြင္ လူေကာင္အေသးညွပ္ဆုံး ေဇယ်ာ
လင္း က "မင္းမဆိုးဘူး ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သိတယ္"..ဟုဝင္ေထာက္လိုက္၍
တစ္တန္းလုံးအူျမဴး၍ ပဲြက်သြားျပန္သည္။
"အခန္းတစ္ခန္းမွာ ေမာ္နီတာဆိုတာ ႏွစ္ေယာက္ထားလို႕မျဖစ္ဘူးကဲြ႕ ၊ေမာ္နီတာ က
တစ္ ေယာက္ပဲျဖစ္ခြင့္ရွိတယ္၊ဒီေတာ့ ဘယ္သူဟာေမာ္နီတာျဖစ္သင့္သလဲဆိုတာကိုမဲခြဲျပီးဆုံးျဖတ္မယ္
၊အဲ့ဒိအစီိအစဥ္ကိုသားတိုကသမီးတို႕လက္ခံၾကလား" ဟုဆရာမက ေမးသည္။အတန္းသား အားလုံးက
လကၡံေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။
"ဟုတ္ျပီ..သားတို႕သမီးတို႕လက္ခံတယ္ဆိုရင္ ဆရာမရဲ႕အစီအစဥ္စပါမယ္…
သီတာဦးနဲ႕နိုင္လင္းျပီးေတာ့ေအာင္ဦးနဲ႕ေဇယ်ာလင္းေပါင္းေလးေယာက္ကလဲြျပီးက်န္တဲ့သူအားလုံးမိမိၾကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ေမာ္နီတာေလာင္းရဲ႕နာမည္ကိုေရးျပီးဒီပုန္းေလးထဲလာထည့္ၾကပါ"..ဟုေျပာရင္း
ခုန္ေပၚရွိ ေျမျဖဴပုန္းခြန္ အလြတ္ေလးကို လက္ညိႈးထိုးျပလိုက္သည္။
"သားတို႕ကဘာျဖစ္လို႕မပါတာလဲဆရာမ"ဟု ေအာင္ဦးကထေမးသည္။
"အတန္းထဲမွာေမာ္နီတာမရွိေသးခင္ မင္းနဲ႕ေဇယ်ာလင္းကို ယာယီလူၾကီး ခန္႕ထား မလို႕
ပါ ကြယ့္"…..အတန္းသူ အတန္းသားအားလုံးမွ မိမိၾကိဳက္နွစ္သက္သည့္လူနာမည္ကိုေရး၍
ဆရာမညႊန္ျပထားသည့္ ေျမျဖဴဗူးခြန္ေလးထဲသို႕လာထည့္ၾကသည္။
"ေအာင္ဦးနဲ႕ေဇယ်ာလင္း အတန္းျပင္ကိုခဏထြက္ခဲ့ပါ" ဟုဆရာမကေျပာလိုက္၍
၄င္းတို႕ ႏွစ္ဦးအတန္းျပင္သို႕ေရာက္လာသည္။ဆရာမက၄င္းတို႕အား မဲ့စာရြက္လိပ္မ်ားကို
ေရတြက္ ခိုင္း လိုက္ သည္။ဘယ္သူ႕နာမည္ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဆိုတာကို
အတိအက်ခြဲထုတ္ခိုင္းသည္။ထို႕ေနာက္ ဆရာမ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ.."သီတာဦးကို
ေထာက္ခံသူ ၆၁ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္၊နိုင္လင္းကိုေထာက္ခံသူ
၂ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္၊အဲ့ဒိအတြက္အခုခ်ိန္ကစျပီး သီတာဦးက ဒီအခန္းရဲ႕ေမာ္နီတာျဖစ္သြားပါျပီ".
.ဟုေအာင္ဦးက
ေၾကျငာလိုက္သည္။နိုင္လင္းရဲ႕မ်က္နွာရံႈမဲ့သြားျပီးတခန္းလုံးကိုမေက်နပ္သည့္
မ်က္လုံးအစုံျဖင့္ၾကည့္ျပစ္လိုက္သည္ကိုမည္သူမွမသိလိုက္။ သီတာဦးအနိုင္ရသည့္အတြက္
အားလုံးက လက္ခုတ္ဝိုင္းတီးလိုက္ၾကသည္။လက္ခုတ္သံမ်ား ျငိမ္သြားခ်ိန္တြင္ သီတာဦးက
.."ေဟာဒိ အခန္းထဲမွာရွိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလုံး နားမလည္တဲ့စာရွိရင္သမီးကို
ေမးလို႕ရပါတယ္၊ေက်ာင္းတက္ရင္း တစုံတရာ အခက္အခဲရွိရင္လဲသမီးဆီမွာ
အကူူအညီေတာင္းနိုင္ပါတယ္" ဟု ေျပာလိုက္သည္။နိုင္လင္းကေတာ့ ရွက္ရွက္နွင့္
‘’ဆရာမ’’ ဟုေအာ္ေခၚျပီး လက္ညိႈးတစ္ေခ်ာင္းေထာင္ျပ၍ အခန္းျပင္သို႕
ထြက္သြားပါေတာ့သည္။
"အေမ သမီး ဒီေန႕ေက်ာင္းမွာ ေမာ္နီတာ ရာထူးရခဲ့တယ္ အေမ" အိမ္ျပန ္ေရာက္
ေရာက္ခ်င္း မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚသီအား အားရပါးရၾကြားလိုက္သည္။
"ဟုတ္လား သမီးေလးရဲ႕" ေဒၚသီမွ သီတာဦး၏ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ခုဟု
ယူဆဟန္ရွိျပီး အား ရ ဂုဏ္ယူစြာေျပာဆိုလိုက္ျခင္းကို
အားေပးႏွင့္သိမ့္လို၍ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။မွန္ပါသည္။ သီတာဦးသည္
ငါးတန္းႏွစ္ကတည္းကပင္ အတန္းထဲတြင ္ေမာ္နီတာ လုပ္ခ်င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္
ေရွးအဆက္ဆက္ဆရာ ဆရာမတိုင္းက မဲစနစ္ျဖင့္ ေမာ္နီတာေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပဲ သူတို႕
ခန္႕ခ်င္ သူကိုသာ ေမာ္နီတာခန္႕ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ သီတာဦးအတြက္ အခြင့္အေရး မရခဲ့ေပ။
"ဘာျဖစ္လို႕ေမာ္နီတာလုပ္ခ်င္ရတာလဲ" ဟု ေဒၚသီကေမးသည့္အခါတိုင္းတြင္ လဲ
"သမီးေမာ္နီတာျဖစ္ေတာ့သမီးရဲ႕ေစတနာနဲ႕အစြမ္းအစကို ေက်ာင္သားေက်ာင္းသူေတြ
အားလုံးကိုျပလို႕ရတာေပါ့အေမရဲ႕" ဟု ေျပာ ခဲ့ သည္။
"ေမာ္နီတာမျဖစ္လဲ သမီးရဲ႕ေစတနာနဲ႕အစြမ္းအစကို ျပလို႕ရတာပဲမဟုတ္လား၊ သမီး
ကိုယ္တိုင္အတန္းတိုင္းမွာ ပထမနဲ႕ဒုတိယတစ္ခုခုရခဲ့တာခ်ည္းပဲေလ၊ျပီးေတာ့
သမီးစာရွင္းျပ ခဲ့လို႕ နားလည္ သေဘာေပါက္ခဲ့ျပီးစာေမးပဲြေအာင္ခဲ့တဲ့လူေတြလဲ
အမ်ားသားပဲသမီးေလးရဲ႕" ဟုေျပာသည့္ အခါ မ်ား တြင္လဲ "သမီးက
စာေတာ္တာတတ္တာေလးနဲ႕တင္ လူေတာ္လို႕သက္မွတ္ခ်င္တာမဟုတ္ဘူး အေမရဲ႕၊ စာလဲေတာ္ရမယ္၊
စည္းကမ္းလဲရွိရမယ္၊ ေက်ာင္းလဲမွန္ရမယ္၊ တျခားအားကစားေတြမွာလဲ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္
ရမယ္၊ျပီးေတာ့ က်မၼာေရးကိုလဲ လိုက္စားရမယ္ စိတ္ဓါတ္ ၾကံ့ခိုင္မႈ
လည္းရွိရမယ္၊အဲ့ဒါမ်ိဳးကိုမွသမီးက လူေတာ္လို႕သတ္မွတ္ခ်င္တာ အေမရဲ႕" ဟုျပန္လည္
ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။
"ကဲ သမီးျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေမာ္နီတာျဖစ္ျပီဆိုေတာ့ သမီးအေနနဲ႕ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ
ဘာေတြ လုပ္မယ္ လို႕စိတ္ကူးထားလဲ အေမ့ကိုေျပာျပပါဦး"…..
"သမီးေမာ္နီတာျဖစ္ျပီဆိုေတာ့ ေက်ာင္းေျပးတဲ့လူေတြကို စာရင္းေကာက္ျပီး ဆရာမ
ေတြ ဆီကို အေၾကာင္းၾကားသတင္းပို႕လို႕ရျပီ၊ျပီးေတာ့ ဆရာ ဆရာမေတြ အခန္းထဲမွာ
မရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆာ့ကစားတာေတြ စကားေျပာေနတာေတြမလုပ္ပဲစာပဲၾကည့္ေနျဖစ္ေအာင္လို႕ေျပာလို႕
ရျပီေပါ့ အေမရဲ႕၊ ျပီးေတာ့
လုပ္လို႕ရတာေတြအမ်ားၾကီးရွိေသးတာေပါ့အေမရယ္၊ဒါေပမဲ့အေမကေတာ့ သမီးလုပ္ခ်င္တဲ့
အလုပ္ေလး ေတြရွိရင္နည္းနည္းပါးပါး မစ ရမယ္ေနာ္..ဟီး"…ဟု
မခ်ိဳမခ်ဥ္မ်က္ႏွာထားႏွင့္ အေမက ိုကပ ္ခၽြဲ လိုက္သည္။
"သမီးကဘာေတြလုပ္မယ္လို႕စိတ္ကူးထားလို႕လဲ သမီးရဲ႕ဆိုစမ္းပါဦး"…
"ေအာ္ ..ဒီလိုေလ..တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းတက္ရမွာျပင္းေတာ့ ဗိုက္ေအာင့္
လို႕ ေခါင္းကိုက္လို႕ ဘာညာနဲ႕ အေၾကာင္းအ မ်ိဳးမ်ိဳးျပျပီး
အိမ္ျပန္ခ်င္ၾကတယ္ေလ..အဲ့ဒိအခါမ်ိဳးမွာ သမီးက ေဆးကို အဆင္သင့္ေဆာင္ထားျပီးသူတို႕ျဖစ္လာခဲ့ရင္တိုက္လို႕ရတာေပါ့။ျပီးေတာ့
တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့လဲ ေဘာလုံးကန္ျခင္္းခပ္နဲ႕ဆိုေတာ့ ပြန္းတာပဲ့တာ အေၾကာတင္တာေတြရွိ
တတ္တယ္ ေလ၊ အဲ့ဒိအခါမ်ိဳးက်ရင္ သမီးက ျပဳစုေပးလို႕ရေအာင္ ဒါဏ္ေၾကေဆးတို႕
ပတ္တီးတို႕ေဆာင္ထားရေအာင္ေပါ့" ..ေက်ာင္းခန္းေလးထဲတြင္ ေမာ္နီတာျဖစ္ရျခင္းကိုပင္
သူ႕ကိုယ္သူနိုင္ငံေတာ္သမၼတ စစ္စစ္ျဖစ္ ရ ဘိ သကဲ့ သို႕ဂုဏ္ယူဝင္ၾကြားျပီး
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အဖက္ဖက္ကစဥ္းစားေပးတတ္ေသာ သမီး ကိုၾကည့္၍
ၾကည္ႏူးရေတာ့မလိုလိုပင္ျဖစ္လာသည္။
"အဲ့ဒါေတြက ေမာ္နီတာမဟုတ္လဲလုပ္ေပးလို႕ရတယ္မဟုတ္လား သမီးရဲ႕"..
"ရေတာ့ရတာေပါ့ အေမရယ္ ဒါေမမဲ့ဘယ္တူပါ့မလဲ သမီးကအတန္းထဲမွာ မိန္းကေလး လဲ
မိန္းကေလး အသက္ကလဲအငယ္ဆုံးဆိုေတာ့ သူတို႕အတန္းထဲမွာ ျငိမ္ျငိမ္မေနပဲ ေဆာ့တာတို႕
စကား မ်ားတာ တို႕ကိုသြားျပီးဟန္႕တားလို႕ဘယ္ရမလဲအေမရဲ႕"…ေဒၚသီက
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလဟုေတြးရင္း ၾကံဳတုန္းၾကံဳခိုက္မို႕
သမီးကိုေျပာျပခ်င္တာေလးကိုဆက္စပ္္ေအာင္ထည့္ေျပာလိုက္ဖို႕ ဆုံးျဖတ္လိုက္သည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္ "သမီး..ေဟာဒိလူ႕ေလာကၾကီးထဲမွာလူရယ္လို႕ျဖစ္လာရင္ မိဘ ဆရာသမား
အၾကီးအကဲ ဆိုတာ ေနရာတိုိင္းမွာရွိတယ္သမီး၊ေက်ာင္းဆိုလဲေက်ာင္းအေလွ်ာက္ ရပ္ကြက္ထဲမွာဆိုရင္လဲ
ရပ္ကြက္အေလွ်ာက္၊အသင္းအပင္းအဖဲြ႕အစည္းမွာဆိုလဲအသင္းအပင္းအဖဲြ႕အစည္းအေလွ်ာက္ သူ႕ေန
ရာနဲ႕ သူအၾကီးအကဲ၊ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာရွိတယ္ သမီးရဲ႕….အဲ့ဒိေနရာမွာ ေခါင္းေဆာင
္ဆိုတဲ့အရည္အခ်င္း တစ္ရပ္ကို
မေျပာခင္ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကိုေခါင္းေဆာင္မတင္သင့္ဘူးလဲဆိုတာ သမီးကိုေျပာျပခ်င္တယ္…
ေျပာပါ..အေမ သမီးစိတ္ဝင္စားတယ္…
အေမတို႕ရဲ႕ျမန္မာစာေပ ယဥ္ေက်းမႈမွာ …ဂဏန္း၊ပုတ္သင္၊ကိုင္းပင္၊
ႏြားသိုး၊လိပ္မ်ိဳး၊ေခြးအ ဤေျခာက္ဝ နာယက မတင္ထိုက္
..ဆိုတဲ့ဆုံးမစကားတစ္ခုရွိတယ္ကဲြ႕…
အဲ့ဒါက ဘာကိုဆိုလိုတာလဲအေမ…
နာယကဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္ အၾကီးအကဲကိုဆိုလိုတယ္..ေခါင္းေဆာင္ အၾကီးအကဲ မတင္ ထိုက္
မတင္သင့္တဲ့ လူေျခာက္မ်ိဳးေပါ့သမီးရယ္…ဂဏန္းဆိုတာ လက္မကို အျမဲတန္း ေထာင္ထားေလ
့ရွိတဲ့သတြါကြဲ႕..အဲ့ဒိလိုပဲငါေခါင္းေဆာင္ပဲ ငါအၾကီးအကဲပဲဆိုျပီး
အျမဲတန္းလက္မေထာင္ျပီးမာန္မာန တက္ေနေလ့ရွိတဲ့လူမ်ိဳးကို
ေခါင္းေဆာင္မတင္သင့္ဘူးသမီးရဲ႕…ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူဟာအျမဲတန္း
မာန္မာနဆိုတဲ့မေကာင္းမႈအကုသိုလ္တရားကဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳေနတဲ့အတြက္ ငယ္သားေတြကို
အထင္ေသး အျမင္ေသးနဲ႕ဆက္ဆံေျပာဆိုျပီး အနိုင္ယူတတ္တယ္ကြဲ႕…။ျပီးေတာ့
ပုတ္သင္ဆိုတဲ့သတြါဟာ ဘယ္သ ူဘာ ေျပာေျပာ
ေခါင္းညိမ့္ျပီးနားေထာင္တတ္တဲ့အေလ့အက်င့္ရွိတယ္။အဲ့ဒိလိုပဲ ပုတ္သင္တစ္ေကာင္လို
ေဘးလူေျပာသမွ်ကို ေခါင္းညိမ့္နားေထာင္ေနတတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးဟာ
သူမ်ားအမွားေျပာလဲ ေခါင္းညိမ့္မယ္မဟုတ္တာေျပာလဲ ေခါင္းညိမ့္မယ္ဆိုေတာ့
အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခု အသင္းတစ္ရပ္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရႈ
ေစာင့္ေရွာက္နိုင္မွာမဟုတ္ဘူးသမီးရဲ႕
အဲ့ဒိအတြက္ဘယ္လိုအသိုင္းအဝိုင္းအဖဲြ႕
အစည္းမွာပဲေရာက္ေရာက္ အဲ့ဒိပုတ္သင္လိုအျမဲေခါင္းညိမ့္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေရွာင္ရွား ရမယ္ သမီး….။ကိုင္းပင္ဆိုတာကေတာ့ေလယူရာသိမ္းျပီး ယိမ္းတတ္တဲ့သေဘာ ရွိတဲ့သစ္ပင္တစ္ပင္ေပါ့ ..အဲ့ဒိကိုင္းပင္လို ေလယူရာသိမ္းယိမ္းတတ္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးဟာ ကိုယ့္အဖဲြ႕သားကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ဘယ္ေတာ့မွေကာင္းက်ိဳးေပးမွာမဟုတ္ပဲ ဟိုလူေျပာ ဟိုလူဖက္ပါ ဒီလူေျပာဒီလူဖက္ ပါနဲ႕ျဖစ္တတ္ တာမို႕ ေရွာင္ရွားရမဲဲ့ေခါင္းေဆာင္ေပါ့သမီး..။ႏြားသိုးဆိုတာကေတာ့ အျမဲတန္း ရႈးရႈးဒိုင္းဒိုင္းနဲ႕ေဒါသ ထြက္ေပါက္ကဲြ ေနတတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္အၾကီးအကဲကိုမ်ိဳးကိုေျပာတာပါ။လိပ္မ်ိဳးဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ ယက္တဲ့ သတြါတမ်ိဳးပဲေလ..ကိုယ္လုပ္တာမွ အမွန္ သူမ်ားလုပ္ရင္ အမွား၊သူ႕အတြက္သာ အေရးၾကီးတယ္၊တပါးသူအတြက္အေရးမၾကီးဘူးဆိုတဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကိုေျပာတာပါ။အဲ့ဒိလိပ္သတြါလိုကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ရက္္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကိုလဲေရွာင္ရမယ္သမီး…။ေနာက္ဆုံးေခြးအဆိုတာကေတာဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာသူ႕မွာ ျပန္ေျပာနိုင္စြမ္းအတတ္ပညာမရွိဘူး။အျမဲတန္းေခြးအၾကီးလွည္းနင္းဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ မ်ိဳးေပါ့ကြယ္။ဆိုလိုခ်င္တာက အဲ့ဒိလို ဂဏန္းနဲ႕တူတဲ့သူ၊ ပုတ္သင္နဲ႕တူတဲ့သူ၊ ကိုင္းပင္နဲ႕တူတဲ့သူ၊ ႏြားသိုးနဲ႕တူတဲ့သူ၊ လိပ္နဲ႕တူတဲ့သူ၊ ေခြးအနဲ႕တူတဲ့သူေတြကို အၾကီးအကဲ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္တင္ရင္ အရႈံးနဲ႕သာ ရင္ဆုိင္ရျပီး မိမိပါဒုကၡေရာက္နိုင္တဲ့အတြက္ေရွာင္ရွားရမယ္၊ေနရာမေပးရဘူးလို႕ဆိုလိုတယ္။သမီးကိုယ္္တိုင္ကလဲေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခ်င္တဲ့သူတစ္ေယာက္ဆိုတာေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ႕အရည္အခ်င္းဟာ ဘာေတြလဲလို႕ေထြေထြထူးထူး မစဥ္းစားေသးပဲ အဲ့ဒိလိုေခါင္းေဆာင္ေျခာက္မ်ိဳးထဲက တမ်ိဳးမွမျဖစ္ေအာင္ ပထမဆုံး က်င့္ၾကံေနထိုင္ ဖို႕လိုတယ္သမီး။အေမတို႕ရဲ႕ျမန္မာစာေပမွာလာတဲ့ အညံ့ဖ်င္းဆုံးေခါင္းေဆာင္နည္း ေျခာက္မ်ိဳးကို ေရွာင္က်ဥ္နိုင္ရင္ နိုင္ငံျခားကလာတဲ့ လီဒါရွစ္သင္တန္းဆိုတာမ်ိဳးကို အထူးသင္ၾကား ေလ့လာ စရာမလိုေတာဘူးေပါ့။အေမတို႕ရဲ႕ထုံးတန္းဓေလ့ အစဥ္အလာမွာလည္း ဒါမ်ိဳးပညာရပ္ေတြဟာ ဟိုးဘိုးဘြားဘီဘင္လက္ထက္ကတည္းက ထင္ထင္ရွားရွားရွိခဲ့ျပီးသားဆိုတာကိုလဲသမီးေလးကို သိေစခ်င္တယ္ေလ"…။
အစည္းမွာပဲေရာက္ေရာက္ အဲ့ဒိပုတ္သင္လိုအျမဲေခါင္းညိမ့္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေရွာင္ရွား ရမယ္ သမီး….။ကိုင္းပင္ဆိုတာကေတာ့ေလယူရာသိမ္းျပီး ယိမ္းတတ္တဲ့သေဘာ ရွိတဲ့သစ္ပင္တစ္ပင္ေပါ့ ..အဲ့ဒိကိုင္းပင္လို ေလယူရာသိမ္းယိမ္းတတ္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးဟာ ကိုယ့္အဖဲြ႕သားကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ဘယ္ေတာ့မွေကာင္းက်ိဳးေပးမွာမဟုတ္ပဲ ဟိုလူေျပာ ဟိုလူဖက္ပါ ဒီလူေျပာဒီလူဖက္ ပါနဲ႕ျဖစ္တတ္ တာမို႕ ေရွာင္ရွားရမဲဲ့ေခါင္းေဆာင္ေပါ့သမီး..။ႏြားသိုးဆိုတာကေတာ့ အျမဲတန္း ရႈးရႈးဒိုင္းဒိုင္းနဲ႕ေဒါသ ထြက္ေပါက္ကဲြ ေနတတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္အၾကီးအကဲကိုမ်ိဳးကိုေျပာတာပါ။လိပ္မ်ိဳးဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ ယက္တဲ့ သတြါတမ်ိဳးပဲေလ..ကိုယ္လုပ္တာမွ အမွန္ သူမ်ားလုပ္ရင္ အမွား၊သူ႕အတြက္သာ အေရးၾကီးတယ္၊တပါးသူအတြက္အေရးမၾကီးဘူးဆိုတဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကိုေျပာတာပါ။အဲ့ဒိလိပ္သတြါလိုကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ရက္္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကိုလဲေရွာင္ရမယ္သမီး…။ေနာက္ဆုံးေခြးအဆိုတာကေတာဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာသူ႕မွာ ျပန္ေျပာနိုင္စြမ္းအတတ္ပညာမရွိဘူး။အျမဲတန္းေခြးအၾကီးလွည္းနင္းဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ မ်ိဳးေပါ့ကြယ္။ဆိုလိုခ်င္တာက အဲ့ဒိလို ဂဏန္းနဲ႕တူတဲ့သူ၊ ပုတ္သင္နဲ႕တူတဲ့သူ၊ ကိုင္းပင္နဲ႕တူတဲ့သူ၊ ႏြားသိုးနဲ႕တူတဲ့သူ၊ လိပ္နဲ႕တူတဲ့သူ၊ ေခြးအနဲ႕တူတဲ့သူေတြကို အၾကီးအကဲ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္တင္ရင္ အရႈံးနဲ႕သာ ရင္ဆုိင္ရျပီး မိမိပါဒုကၡေရာက္နိုင္တဲ့အတြက္ေရွာင္ရွားရမယ္၊ေနရာမေပးရဘူးလို႕ဆိုလိုတယ္။သမီးကိုယ္္တိုင္ကလဲေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခ်င္တဲ့သူတစ္ေယာက္ဆိုတာေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ႕အရည္အခ်င္းဟာ ဘာေတြလဲလို႕ေထြေထြထူးထူး မစဥ္းစားေသးပဲ အဲ့ဒိလိုေခါင္းေဆာင္ေျခာက္မ်ိဳးထဲက တမ်ိဳးမွမျဖစ္ေအာင္ ပထမဆုံး က်င့္ၾကံေနထိုင္ ဖို႕လိုတယ္သမီး။အေမတို႕ရဲ႕ျမန္မာစာေပမွာလာတဲ့ အညံ့ဖ်င္းဆုံးေခါင္းေဆာင္နည္း ေျခာက္မ်ိဳးကို ေရွာင္က်ဥ္နိုင္ရင္ နိုင္ငံျခားကလာတဲ့ လီဒါရွစ္သင္တန္းဆိုတာမ်ိဳးကို အထူးသင္ၾကား ေလ့လာ စရာမလိုေတာဘူးေပါ့။အေမတို႕ရဲ႕ထုံးတန္းဓေလ့ အစဥ္အလာမွာလည္း ဒါမ်ိဳးပညာရပ္ေတြဟာ ဟိုးဘိုးဘြားဘီဘင္လက္ထက္ကတည္းက ထင္ထင္ရွားရွားရွိခဲ့ျပီးသားဆိုတာကိုလဲသမီးေလးကို သိေစခ်င္တယ္ေလ"…။
"ဟုတ္ကဲ့ပါအေမ….ထုံးစံအတိုင္း အေမ့ရဲ႕အမွတ္တရစကားအေနနဲ႕ သမီးရဲ႕ ဒီမွတ္စု
ေလးထဲ မွာ ေရးမွတ္ေပးပါလား…သမီးအလြတ္က်က္ထားမလို႕"…ဟုေျပာရင္း ဗဟုသုတ မွတ္စု
စာအုပ္ ေလးကို ထိုးေပးလိုက္သည္။
"ဒီလိုမွတ္သား စရာေတြကို စာအုပ္ထဲမွာ ေရးမွတ္တဲ့အက်င့္ေလးကေတာ့ ေကာင္းတဲ့
အက်င့္ ပဲသမီး..ဒါေပမဲ့ စာအုပ္ထဲက စာကို
စာအုပ္ထဲမွာပဲထားျပီးေလ့လာျခင္းမွတ္သားျခင္း က်င့္ၾကံျခင္းမရွိဘူးဆိုရင္"
…..ဟုေျပာရင္းဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ပဲ သီတာဦးေပးလိုက္ေသာ မွတ္စု စာအုပ္ ေလး ထဲတြင္ေရးထည့္ေပးေနသည္။
"ဟုတ္ကဲ့အေမ အေမ့သမီးပါ …အေမ့သမီးအေၾကာင္းအေမသိတယ္မဟုတ္လား"…ဟု
ခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုဖြယ္မ်က္နွာထားႏွင့္ ကေလးေလးတစ္ေယာက္လိုေျပာရင္းမိခင္လွမ္းေပးေသာ
စာအုပ္ ကို တရို တေသလွမ္းယူလိုက္သည္။
"ဒီေကာင္မေလးကြာ လူကလက္ေတာက္ေလာက္ေလးနဲ႕ေမာ္နီတာလုပ္ခ်င္ ေနတယ္ …ေဘး
ကအရူးေတြကလဲ ဘာမသိ ညာမသိနဲ႕ဝိုင္းျပီးေထာက္ခံၾကတယ္…သူကအတန္းထဲမွာ
လုပ္ရမဲ့အလုပ္ေတြကို ဘာလုပ္နိုင္မွာမို႕လို႕လဲ၊ျပီးေတာ့
အတန္းထဲမွာျဖစ္လာမဲ့ျပႆနာေတြကို
သူကဘယ္လိုေျဖရွင္းေပးႏိုင္မွာမို႕လို႕လဲ…ေတာက္…အဲ့ဒိအရူးမကို ငါမေက်နပ္ဘူး…ၾကည့္ထား
သူ႕ကို
တနည္းနည္းနဲ႕အရွက္ကြဲေအာင္လုပ္ျပမယ္..’’
ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းမထိုးခင္ေက်ာင္းျပင္ပလက္ဖက္ ရည္ဆိုင္တြင္ထိုင္ေနေသာ
နိုင္လင္းက ေမာ္နီတာ မလုပ္ရသျဖင့္ မေက်မခ်မ္းျဖစ္ျပီးေပါက္ ကြဲ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
‘’ငါလည္း မင္းဘက္က ေထာက္ခံမဲေပးလိုက္တာပါပဲကြာ၊ဒါေပမဲ့သူကမဲအ ျပတ္အသတ္
နဲ႕နိုင္သြားေတာ့ ဘာမွမတတ္နိုင္ဘူး’’..ဟု သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူခိုင္လင္းသိန္း
ကျပန္ေျပာသည္။
‘’တစ္ေန႕မဟုတ္တစ္ေန႕ထင္းေခြမၾကံဳေရခတ္ၾကံဳဦးမွာေပါ့ကြာ..အဲ့ဒိေန႕က်ရင္ ငါ ဘယ္
လို လုပ္မယ္ဆိုတာကို မင္းၾကည့္ထားလိုက္
..အခုေတာ့ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းထိုးေတာ့မယ္လာ သြားၾကစို႕
‘’ဟုေျပာရင္းေဘးခုံတစ္လုံးေပၚတြင္ တင္ထားေသာေက်ာပိုးအိပ္ကို ဆဲြယူရင္း ထထြက
္ဖို႕ျပင္ သည္။ဤသို႕ျဖင့္နိုင္လင္းသည္ သီတာဦးအာ အညိႈးၾကီးညိႈး၍တေန႕မွာ ဘယ္လို
တုန္႕ျပန္ကာ လက္စား ေခ်ျပီး အရွက္ကြဲေအာင္လုပ္ရမလဲဟုသာ ၾကံစည္ေတြးေတာ
ေနမိသည္။
သီတာဦးကလည္း အတန္းသူ အတန္းသားမ်ားအား မည္သုိ႕ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ရမည္ ကိုသာ
ေစာင့္ၾကည့္သည္။ေက်ာင္းသို႕ေန႕စဥ္ေစာေစာလာ သည္။သန္႕ရွင္းေရးလုပ္သည္။ စာနားမ
လည္၍ရွင္းျပရန္ ခ်ိန္းဆိုထားသူမ်ားကို ေက်ာင္းသို႕ေစာေစာလာေရာက္ေစ၍ ရွင္းျပသည္။
ေက်ာင္းသုိ႕လာေသာအခါတြင္ ေစ်း၌ မိမိၾကိဳက္နွစ္သက္သည့္ပန္းမ်ားကိုဝင္ဝယ္၍
ဘုရားပန္းအိုးထိုးျခင္း၊
ဆရာမမ်ား
ေက်ာင္းသူသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားေပးျခင္းတို႕ကိုျပဳလုပ္သည္။၄င္းကိုအခြင့္ေကာင္းယူ၍
နိုင္လင္း က သခ်ၤာပုစၦာတစ္ပုဒ္နားမလည္၍ ရွင္းျပေစလိုေၾကာင္းေျပာသည္။သီတာဦးကလဲ
ထုံးစံ အတိုင္း နံက္ေစာေစာလာေရာက္ရန္ ေျပာလိုက္သည္။သို႕နွင့္ နိုင္လင္းသည္
ေန႕စဥ္ပုစၦာတစ္ပုဒ္ကိုယူလာ၍ ရွင္းျပေစသည္။အျခားရွင္းျပစရာ
ေက်ာင္းသားမ်ားရွိေသာေန႕တြင္ သီတာဦး ပို၍ေစာေစာ လာရ သည္။နိုင္လင္းကလည္း ၄င္း
အေစာဆုံးရွင္္းျပမည့္ အခ်ိန္တြင္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာသည္။
၄င္းရက္မ်ားအတြင္း သီတာဦးက မုန္႕ထြက္ဝယ္စားေသာ အခါမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊
ေက်ာင္းျပန္သည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္လည္းေကာင္းနိုင္လင္းက ေဘးခ်င္းယွဥ္ေလွ်ာက္သည္။မသိမသာ
ျပံဳးျပ သည္။ သီတာဦးကလဲဘာရယ္မဟုတ္ရိုးရိုးသားသား ျပန္လည္ျပံဳးျပသည္။သီတာဦးက
ေနမေကာင္း၍ ခြင့္တိုင္ျပီး
ေက်ာင္းမတက္ျဖစ္ေသာေန႕၌နိုင္လင္းကေက်ာင္းေျပးသည္။တခါတရံတြင္ ဗိုက္ဆာလို႕ ဟု
ေျပာ၍ သီတာဦး၏ ထမင္းကိုေတာင္းစားတတ္သည္။သီတာဦးကလဲ ၾကည္ၾကည့္ျဖဴျဖဴ ရက္ရက္
ေရာေရာ ပင္ မိမိပါလာသည့္ထမင္းကို တဝက္ခဲြေပးခဲ့သည္ခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္။တစ္ေန႕ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးမွ
သီတာဦးကိုေခၚေတြ႕သည္။
‘’သမီးသီတာဦး သမီးတို႕အရြယ္ဟာ စာကိုပဲၾကိဳးစားသင္ယူေလ့လာသင့္တဲ့ အရြယ္ ျဖစ္တယ္၊
အခုလို ငယ္ငယ္ရြယ္အခ်ိန္ခါမွာ အခ်စ္ေရးဆိုတာကိုမစဥ္းစားသင့္ဘူးသမီး၊အဲ့ဒါကို သမီး
သေဘာ ေပါက္လား’’ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးမွ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုစကားမ်ိဳးကို ေျပာတယ္ဆိုတာကို
သေဘာမေပါက္ေသာ္လည္း ‘’ဟုတ္ကဲ့…သမီးသေဘာေပါက္ပါတယ္ ဆရာၾကီး..’’ဟုပင္
ျပန္ေျဖလိုက္သည္။
‘’အခုေက်ာင္းမွာ သမီးနဲ႕ပတ္သက္ျပီး သတင္းဆိုးေတြအရမ္းထြက္ေနတယ္ ဆိုတာ ကို
ေရာ သမီးသိရဲ႕လားသမီး…’’ဆရာၾကီး ဘာေၾကာင့္ဒီလိုစကားေတြကိုေျပာေနတယ္ဆိုတာကို
စဥ္းစားရခက္ေနသျဖင့္ ျငိမ္၍နားေထာင္ေနသည္။
"ဆရာတို႕ကေက်ာင္းမွာ ဘယ္ေက်ာင္းသားက ဘယ္လိုျဖစ္ျပီး ဘယ္ေက်ာင္းသူက ဘာေတြ
လုပ္ေနတယ္ ဆိုတာကို အျမဲမျပတ္္ ၾကည့္ရႈေလ့လာ ေစာင့္ၾကပ္ျပီးနားေထာင္ေနတာ သမီးရဲ႕…ျပီးေတာ့
ဆရာတို႕ကလည္း ငယ္ရာကၾကီးလာတာဆိုေတာ့ ဘယ္သူက ဘယ္ေျခ လွမ္း လွမ္းေနတယ္ ဆိုတာ ကို
ဖြင့္မေျပာေပမဲ့ အားလုံးကိုသိေနတယ္ ဆိုတာသမီးကို နာလည္ေစခ်င္တယ္….
သမီးကစာေတာ္တဲ့သူလဲျဖစ္တယ္၊ငယ္ငယ္ကတည္းကလဲ
အျမဲတန္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕ စံျပအျဖစ္ေနထိုင္ျပနိုင္ခဲ့လို႕
ဆရာတို႕ကဂုဏ္ယူတယ္...ဒီေတာ့သမီးကို ဆရာတို႕အထူးဆုံးမ သြန္သင ္စရာ လိုမယ္
မထင္ဘူး….ဒါေၾကာင့္သမီးကိုယ့္ကိုယ္ကိုထိမ္းသိမ္းပါလို႕ပဲေျပာခ်င္တယ္..ကဲသမီးျပန္နိုင္ျပီး..’’
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လဲ ဘာမွမလုပ္ ဘာမွလဲ မျဖစ္ဘဲ ဘာေၾကာင့္ဆရာၾကီးက ဒီလို ေျပာရတာလဲ
ခ်က္ခ်င္းေမးလိုက္ခ်င္သည္။အနည္းဆုံး အေၾကာင္းအက်ိဳးေလးေတာ့ ေမးျမန္း သင့္သည္
ဟုထင္သည္။ဆရာၾကီးအား ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာရေၾကာင္းကို
ေမးျမန္းဖို႕ၾကိဳးစား ၾကည့္သည္။ သို႕ေသာ္..ေမး၍လည္းထူးမည္မဟုတ္သျဖင့္ ဘာမွ်ျပန္လည္
ေမးျမန္းျခင္းမျပဳေတာ့ဘဲ မိမိအခန္းသို႕သာ ေခါင္းငိုက္စိုက္၍ျပန္လာသည္။ဆရာၾကီး၏
စကားသည္ ဘယ္အထိသက္ေရာက္ေနျပီလဲဟု ေတြး၍လည္း
ဝမ္းနည္းမ်က္ရည္က်မိသည္။အခန္းတြင္းသို႕ျပန္ဝင္ခါနီးတြင္ မ်က္ရည္မ်ားကို သုတ္၍
အံၾကိတ္ ထားလိုက္ သည္။ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ မိုးမိုးက
"ေဟ့ နင့္ဟာၾကီး ထမင္းလာ မေတာင္းစားေတာ့ဘူးလား" ဟုေမးသည္။သီတာဦးမွ
ဆရာၾကီး၏ေျပာစကားမ်ားကို နားတြင္ အခါခါၾကားေရာင္၍ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနရတဲ့အခ်ိန္တြင္
မိုးမိုးက ဤသို႕ေျပာလိုက္၍ ပိုျပီး အံ့ၾသ သြားရျပန္သည္။သို႕ေသာ္
မသိလိုက္ဘာသာျဖင့္ပင္ "ဘာလဲဟ ငါ့ဟာၾကီးဆိုတာ" ဟုေမးလိုက္သည္။
"ဟိုေလ ဟို...နင့္ဘဲၾကီးနိုင္လင္းေလ...နင့္ဆီက ထမင္းလာမေတာင္းစား ေတာ့ဘူးလား
လို႕ေမးတာပါ."
"ကိုနိုင္လင္းကို ငါ့ဟာၾကီးပါလို႕နင့္ကို ဘယ္သူကေျပာတာလဲ"...
တည္ျငိမ္စြာ ပင္ျပန္ ေမးလိုက္သည္။
"သီတာဦးတို႕ကေတာ့ ရူးခ်င္ေရာင္ ေဆာင္ျပီ...ဟိုေန႕ကမွ နိုင္လင္းက နင့္ဆီက
ခ်စ္ခြင့္ ပန္လို႕ ေအာင္ျမင္တဲ့အထိမ္းအမွတ္နဲ႕သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီးကို
လက္ဖက္ရည္ လိုက္တိုက္လို႕ ငါေတာင္ စမူဆာ
ႏွစ္ခုစားလိုက္ရေသးတယ္ေလ"..သီတာဦးတစ္ေယာက္ အေတာ္ေလး အေတြးရ ခက္
သြားသည္။ဘာေတြျဖစ္ကုန္ပါလိမ့္ဟုလဲေတြးမိသည္။သို႕ေသာ္ျပႆနာတစ္ခုကိုခ်က္ခ်င္းတုန္႕ျပန္ေျဖရွင္း
ေလ့မရွိသျဖင့္ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ပဲ မသိဟန္ေဆာင္၍ပင္ေနလိုက္သည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးမွ မိမိအားဘာေၾကာင့္ေခၚေျပာသည္ကိုလည္း သေဘာေပါက္လိုက္သည္။တခ်ိဳ႕ျပႆနာေတြက ရွင္းတာထက္ စာရင္ မရွင္းတာပိုေကာင္းတယ္ သမီးရဲ႕ဟူေသာ မိခင္၏စကားကို ျပန္လည္ၾကား ေယာင္မိသည္။ သို႕ေသာ္စိတ္ထဲတြင္မခံခ်င္စိတ္ေၾကာင့္၄င္းနိုင္လင္းဆိုသူအား ဒါးႏွင့္ နုတ္နုတ္ စင္းျပစ္ခ်င္ စိတ္ေပါက္ မိသည္။နိုင္လင္း၏ သီတာဦးအေပၚဆက္ဆံမႈမွာလည္း တေန႕ထက္တေန႕ရဲလာသည္။တခါတရံ ဆရာ ဆရာမမ်ား အတန္းထဲသို႕မေရာက္ေသးခင္ အခါမ်ားတြင္ မိမိေရွ႕တည့္တည့္တြင္ လာေရာက္ စကား ေျပာတတ္ သျဖင့္လူျမင္မေကာင္းေလာက္ေအာင္လဲရွိလာသည္ ဟုဆိုရမည္ျဖစ္သည္။လူျမင္ေအာင္ ေျခပါလက္ပါထိကပါးရိကပါး စကားေျပာ၍ေသြးတိုးစမ္းေနသည့္သေဘာလဲ ပါပုံရသည္။ ဤသို႕ ဆက္ဆံ ံျခင္း ကို ျပန္လည္တုန္႕ျပန္အျပစ္ေျပာဆိုမႈမရွိသျဖင့္လူေရွ႕တြင္ မ႑ာပ္တိုင္တပ္ျပေနပုံလည္းရွိသည္။ ၄င္းကိစၥအား ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရမည္ကို အေမႏွင့္တိုင္ပင္လွ်င္ေကာင္းမလား စဥ္းစားသည္၊ မေကာင္းဘူး..မေကာင္းဘူး ေက်ာင္းကကိစၥအိမ္ကိုျပန္မသယ္သင့္ဘူး၊ဆရာမနဲ႕တိုင္ရင္ ေကာင္းမလား ၊ဒါလဲ မေကာင္းဘူး၊သူက တစ္ေက်ာင္းလုံးကိုနာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္လိုက္တာ၊ဆရာမကိုတိုင္ရင္ အခန္းထဲကလူေတြပဲသိမယ္၊ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကိုယ္တိုင္ကျပႆနာ ရင္းျမစ္ကို အေသခ်ာ မစုံစမ္းပဲ အသားလြတ္ၾကီးေခၚေျပာတာ၊အဲ့ဒိအတြက္ လူသိရွင္ၾကားရွင္းမွျဖစ္မယ္ ဟုနားလည္လိုက္သည္။ မိန္းကေလး လဲ လူပဲျဖစ္သည္။လူလူခ်င္း နွိပ္စက္ညွင္းပန္းျခင္း အနိုင္ယူျခင္း ဂုဏ္သိကၡာ ကို ေစာ္ကားျခင္း သည္ မတရားမႈပင္ျဖစ္သည္ ဟုလည္း ယုံၾကည္လက္ခံသည္။ ေတာ္ရုံတန္ရုံမို႕ သည္းခံလိုက္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားေသာ္လည္း ၄င္း၏ပုံစံမွာ တခုခုျပန္လည္တုံ႕ျပန္မႈမရွိလွ်င္ မိန္းကေလးေတြဆိုတာ ေယာက္်ားေလးမ်ား၏ျပဳသမွ်ကို နုရမည့္အရုပ္တစ္ရုပ္ ဟု အမ်ားက မွတ္ထင္နိုင္ဖြယ္ရာရွိသည္ ဟုေတြးမိ၍ တခုခုလုပ္ရန္ဆုံးျဖတ္လိုက္သည္။
ေလ့မရွိသျဖင့္ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ပဲ မသိဟန္ေဆာင္၍ပင္ေနလိုက္သည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးမွ မိမိအားဘာေၾကာင့္ေခၚေျပာသည္ကိုလည္း သေဘာေပါက္လိုက္သည္။တခ်ိဳ႕ျပႆနာေတြက ရွင္းတာထက္ စာရင္ မရွင္းတာပိုေကာင္းတယ္ သမီးရဲ႕ဟူေသာ မိခင္၏စကားကို ျပန္လည္ၾကား ေယာင္မိသည္။ သို႕ေသာ္စိတ္ထဲတြင္မခံခ်င္စိတ္ေၾကာင့္၄င္းနိုင္လင္းဆိုသူအား ဒါးႏွင့္ နုတ္နုတ္ စင္းျပစ္ခ်င္ စိတ္ေပါက္ မိသည္။နိုင္လင္း၏ သီတာဦးအေပၚဆက္ဆံမႈမွာလည္း တေန႕ထက္တေန႕ရဲလာသည္။တခါတရံ ဆရာ ဆရာမမ်ား အတန္းထဲသို႕မေရာက္ေသးခင္ အခါမ်ားတြင္ မိမိေရွ႕တည့္တည့္တြင္ လာေရာက္ စကား ေျပာတတ္ သျဖင့္လူျမင္မေကာင္းေလာက္ေအာင္လဲရွိလာသည္ ဟုဆိုရမည္ျဖစ္သည္။လူျမင္ေအာင္ ေျခပါလက္ပါထိကပါးရိကပါး စကားေျပာ၍ေသြးတိုးစမ္းေနသည့္သေဘာလဲ ပါပုံရသည္။ ဤသို႕ ဆက္ဆံ ံျခင္း ကို ျပန္လည္တုန္႕ျပန္အျပစ္ေျပာဆိုမႈမရွိသျဖင့္လူေရွ႕တြင္ မ႑ာပ္တိုင္တပ္ျပေနပုံလည္းရွိသည္။ ၄င္းကိစၥအား ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရမည္ကို အေမႏွင့္တိုင္ပင္လွ်င္ေကာင္းမလား စဥ္းစားသည္၊ မေကာင္းဘူး..မေကာင္းဘူး ေက်ာင္းကကိစၥအိမ္ကိုျပန္မသယ္သင့္ဘူး၊ဆရာမနဲ႕တိုင္ရင္ ေကာင္းမလား ၊ဒါလဲ မေကာင္းဘူး၊သူက တစ္ေက်ာင္းလုံးကိုနာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္လိုက္တာ၊ဆရာမကိုတိုင္ရင္ အခန္းထဲကလူေတြပဲသိမယ္၊ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကိုယ္တိုင္ကျပႆနာ ရင္းျမစ္ကို အေသခ်ာ မစုံစမ္းပဲ အသားလြတ္ၾကီးေခၚေျပာတာ၊အဲ့ဒိအတြက္ လူသိရွင္ၾကားရွင္းမွျဖစ္မယ္ ဟုနားလည္လိုက္သည္။ မိန္းကေလး လဲ လူပဲျဖစ္သည္။လူလူခ်င္း နွိပ္စက္ညွင္းပန္းျခင္း အနိုင္ယူျခင္း ဂုဏ္သိကၡာ ကို ေစာ္ကားျခင္း သည္ မတရားမႈပင္ျဖစ္သည္ ဟုလည္း ယုံၾကည္လက္ခံသည္။ ေတာ္ရုံတန္ရုံမို႕ သည္းခံလိုက္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားေသာ္လည္း ၄င္း၏ပုံစံမွာ တခုခုျပန္လည္တုံ႕ျပန္မႈမရွိလွ်င္ မိန္းကေလးေတြဆိုတာ ေယာက္်ားေလးမ်ား၏ျပဳသမွ်ကို နုရမည့္အရုပ္တစ္ရုပ္ ဟု အမ်ားက မွတ္ထင္နိုင္ဖြယ္ရာရွိသည္ ဟုေတြးမိ၍ တခုခုလုပ္ရန္ဆုံးျဖတ္လိုက္သည္။
ဆရာမတစ္ေယာက္ သူ႕စာသင္ခ်ိန္ေစ့၍ျပန္ထြက္သြားသြားခ်င္း ပုံမွန္အတိုင္း နိုင္လင္း
က မိမိထံသို႕ထလာသည္ကို သတိထားမိလိုက္သည္။လက္ကို စာသင္ခုန္ ေအာက္သို႕ ခ်ထား
လိုက္ျပီးကြန္ဗာဘူးေပၚတြင္ တင္ထားလိုက္သည္။နိုင္လင္းသည္ ပုံမွန္အတိုင္း လက္ကို
သီတာဦး ၏ စာေရးခုန္ေပၚတြင္ေထာက္၍ မိန္႕မိန္႕ၾကီးၾကည့္လွ်က္.."ေမာ္နီတာမေလး
ဒီေန႕ဘာစားစရာေတြပါေသးလဲ" ဟု စပ္ျဖဲျဖဲလုပ္ရင္းေမးသည္။သီတာဦးသည္ ဘာမွ်
မေျပာဘဲအဆင္သင့္ ကိုင္ထားေသာ ေဒါက္စူးျဖင့္ မိမိခုန္ေရွ႕တြင္
ေထာက္ထားေသာနိုင္လင္း၏လက္အား အားရွိသမွ် စိုက္ခ်လိုက္သည္။ေအာက္ခံစာသင္ခုန္
သည္
သစ္သားျဖစ္ေန၍ ေဒါက္စူးသည္ နိုင္လင္း၏လက္ကိုေဖာက္ထြက္၍၄င္း စာသင္ခုန္ တြင္
စိုက္ဝင္ သြားသည္။နိုင္လင္းလည္းငယ္သံပါေအာင္ေအာ္ျပစ္လိုက္သည္။
နိုင္လင္း၏ေအာ္သံေၾကာင့္ေက်ာင္းသား မ်ားအားလုံးတိတ္ဆိတ္သြားျပီး ဆရာ
ဆရာမမ်ားေရာက္လာၾကသည္။သီတာဦးကေတာ့ ပုံမပ်က္ ပဲ ခပ္တည္တည္သာ
စိုက္ၾကည့္ေနလိုက္သည္။ခဏေနေတာ့ ပတ္တီးႏွင့္အရက္ပ်ံ ကိုထုတ္လိုက္သည္။ စိုက္ေနေသာ
ေဒါက္စူးကို မည္သူမွ် ဆဲြမႏႈတ္ရဲသျဖင့္သီတာဦးကပင္ နိုင္လင္း၏လက္ကိုဖိ၍
ဆဲြထုတ္လိုက္သည္။သီတာဦး၏လုပ္ပုံကိုင္ပုံေၾကာင့္ဆရာဆရာမမ်ားပင္
မွင္သက္မိသြားၾကေသာ္လည္း ၄င္းကေတာ့ ေသြးေအးေအးျဖင့္ပင္နိုင္လင္း၏လက္ကိုု
အရက္ပ်ံစြတ္၍ပတ္တီးစီးေပးေနသည္။ထို႕ေနာက္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးပါေရာက္လာ၍
ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို ေမးျမန္းသည္။သီတာဦးကဆရာၾကီးကိုယ္တိုင္ မိမိအား မစူးစမ္းပဲ
အသားလြတ္စြပ္စဲြပုံ၊နိုင္လင္း၏ ၄င္းသူငယ္ခ်င္းမ်ားအား လက္ဖက္ရည္တိုက္၍မိမိအား
သိကၡာက်ေအာင္ျပဳလုပ္ပုံ၊ထိုမွ်မကေသး
မိမိ၏ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚေစတနာထားျခင္းကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ ထိကပါးရိကပါး
ဆက္ဆံပုံမ်ားကိုပါေျပာလိုက္သည္။ထို႕ေနာက္ ၄င္းနိုင္လင္းအား မိမိအေနနွင့္ စိတ္မဆိုးေၾကာင္း၊အနာေပ်ာက္ကင္းသည္အထိ
တာဝန္ယူျပဳစု သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး တစ္ေက်ာင္းလုံး
မဟုတ္တန္းတရားျဖင့္နာမည္ၾကီးေနသျဖင့္ထိုသို႕မဟုတ္ေၾကာင္းကို
တစ္ေက်ာင္းလုံးအားရွင္းျပလို၍ ယခုလိုလုပ္လိုက္ရေၾကာင္း၊သို႕ေသာ္
နိုင္လင္းအေနျဖင့္မိမိကို ထိုသို႕ျပဳမူခဲ့သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ဆရာ
ဆရာမမ်ားအားလုံးအား ေတာငး္ပန္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို လည္းထည့္ေျပာလိုက္သည္။
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးလည္း မိမိ၏မဆင္မခ်င္ ဘဲ သူတစ္ဖက္သားကို အသားလြတ္ ေျပာဆိုမိသည့္
အမွားကို သိနားလည္သြားျပီး သူကိုယ္တိုင္သီတာဦးအားေတာင္းပန္သည့္အျပင္
နိုင္လင္းအားလည္း ၄င္း၏အလိုဆႏၵအတိုင္းေတာင္းပန္ေစသည္။နိုင္လင္းသည္
လူစုံတက္္စုံေရွ႕တြင္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး၏ ခိုင္းေစခ်က္အရေတာင္းပန္လိုက္ရေသာ္လည္း
သီတာဦးအား တစ္သက္စာ ကမၻာမေၾကနိုင္သည့္ ရန္သူအျဖစ္ မွတ္ယူလိုက္ပါေလေတာ့သတည္း။
ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမည္။.............ေရးသားသူ။ ။တီအာဝုိင္
No comments:
Post a Comment