Monday, January 20, 2014

ခင္သာဇာတိ ေမာင္သာဂိ(၆)

အခန္း(၆)  ျဗဟၼစိုရ္ သာဂိ

   လင္းၾကက္တို႕တြန္ေနျပီျဖစ္၏။ အေရာင္းအဝယ္ကိစၥျဖင့္ ျမိဳ႕သို႕တက္ၾကမည့္ႏြားလွည္းသံမ်ားသည္လည္း ၾကားေနရျပီျဖစ္သလို သစ္ခုတ္ဝါးခုတ္ရန္အတြက္ ေတာသို႕သြားၾကမည့္ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ လွည္းသံမ်ား လူသံမ်ားကိုလည္းၾကားေနရေခ်ျပီ။     ၄င္းအသံမ်ားသည္   ေန႕စဥ္ေစာေစာထေလ့ရွိေသာ       သာဂိအဖို႕
မထူးဆန္းေတာ့ေခ်။ ေန႕တဓူဝလႈပ္ရွားသြားလာျပီး ႏြမ္းကာမေအးရသည့္ ဝမ္းစာေရးအတြက္ လမ္းတကာေျပးေနရျခင္းသည္ပင္ ခင္သာရြာကေလး၏ အၾကီးက်ယ္ဆုံးေသာ ဘဝတိုက္ပဲြမ်ား မဟုတ္ပါေလာ။ထို႕ထက္ၾကီးမားေသာတိုက္ပဲြမရွိေတာ့။မိမိအတြက္အလြန္တရာတန္ဖိုးၾကီးမားသည့္ရတနာ
အိုးၾကီးသဖြယ္ တန္ဖိုးထား၍ အလြန္တရာမွ ထူးျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေျပာဆိုတတ္ေသာ အဘခ်ိဳအား သက္ဆုံးတိုင္ ခ်ဥ္းကပ္ခစားေတာ့မည္ဟုဆုံးျဖတ္ထားခဲ့သည္။ဆုံးျဖတ္ထားသည့္အတိုင္းလည္း မိမိ၏ဆႏၵအတိုင္း သက္ဆုံးတိုင္ ဆည္းကပ္ခြင္ရခဲ့သည္မဟုတ္ပါေလာ။ ဆည္းကပ္ခြင့္ရလိုက္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဘာရယ္ေၾကာင့္မသိ အဘခ်ိဳလဲက်သြားသည္။

Monday, January 6, 2014

ခင္သာဇာတိေမာင္သာဂိ (၅)



အခန္း(၅)အဘခ်ိဳရဲ႕ေနာက္ဆုံးခရီး နဲ႕ သာဂိ
  
          အဘခ်ိဳသည္ ၄င္းေသာက္ထားေသာ ေရေႏြးမ်ား သုံးအိုးေျမာက္ ကုန္သြားျပီျဖစ္၍ ထပ္မံလိုခ်င္ျငားေသာ္ လည္း သာဂိအား ေျပာခ်င္သည့္စကားမ်ားကိုကုန္ေအာင္မေျပာလိုက္ရမည္ ကို္စိုး၍ ထပ္တည္ခိုင္းျခင္းမျပဳေတာ့ပဲ ေရေႏြးကုန္ေနေၾကာင္းကို မသိေက်းကၽြန္ျပဳထားလိုက္သည္။ လင္းၾကက္ကတြန္လုဆဲ။ တခါတရံ ငွက္ဆိုးထိုးသံမ်ားကို က်ယ္ေလာင္စြာၾကားရ၍ တခါတရံတြင္ ရွည္လွ်ားစြာ ဆဲြဆဲြငင္ငင္ အူလိုက္ေသာ ေခြးတို႕၏အသံမ်ားမွအပ မည္သည့္အသံကိုမွ်မၾကားရ။ အေမွာင္ထုသည္ လေရာင္ကို ကိုက္စားဝါးမ်ိဳျပီး တေလာကလုံးကိုုုလႊမ္းျခံဳထားျပီတည္း။ ၄င္း အေမွာင္ထုၾကီးေအာက္မွာေတာ့ လူၾကီးနဲ႕လူငယ္ နားလည္မႈအျပည့္ ျဖင့္ ေတာင္းသူက ေတာင္း၍ေပးသူ ကလည္း ေပးေနသည္၊ ေျပာသူကေျပာ၍ ေမးသူကလည္းေမးေနသည္လူၾကီးကလည္း ငါလူၾကီးပဲ မင္းထက္ငါသိတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႕ စြတ္ေျပာေနျခင္းမဟုတ္သလို လူငယ္ကလည္း လူၾကီးေျပာသမွ်ကို မွတ္သားစရာ မ်ားအျဖစ္ျဖင့္ နာယူမွတ္သားေနသည္။ အမွန္ေတာ့ ထိုစကားဝိုင္းေလးသည္ တရားစကားမ်ားကိုထည္သြင္းေဆြးေႏြးေနၾကျခင္းေၾကာင့္ မဂၤလာ ရွိေနျခင္း ကိုေတာ့ႏွစ္ဦးစလုံးက မသိပဲေနၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ထို႕အတူႏွစ္ဦးစလုံးကလည္း ရပ္တန္႕ျပစ္လိုက္ဖို႕ အလိုမရွိၾက၊ ေရွ႕ဆက္လိုၾကသည္။ ေလာကၾကီး၏ အေမွာင္တိုက္တစ္ခုလုံးကို ဖေယာင္းတိုင္ငယ္တစ္ခုမွ ျဖိဳခြင္းေနသလို သာဂိ၏မရင္က်က္မႈနွင့္ လူသား သဘာဝေမြးရာပါ ေမာဟအခ်ိဳ႕ကို အဘခ်ိဳက ဥာဏ္ပညာအျဖစ္ေျပာင္းလဲေနသည္။ လူသားတစ္ေယာက္၏ အေရးေပၚလိုအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ဆည္းဆာခ်ိန္မွာတန္းတစ္ခုကို အခ်ိန္ႏွင့္ရင္း၍ ပင္ပန္းမႈနဲ႕ျငီးေငြ႕မႈမ်ားကို ဥေပကၡာျပဳရင္း အားျဖည့္ကူညီသူကလဲသာဂိျဖစ္ေနျပန္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။
           လူၾကီးႏွင့္ လူငယ္ မိမိအက်ိဳးစီ္းပြါးအတြက္ေရာ ေလာကၾကီး၏အက်ိဳးစီ္းပြါးအတြက္ပါ ဟန္ခ်က္ညီစြာျဖင့္ လႈပ္ရွားသက္ဝင္ေနေသာ စကားဝိုင္းကေလး။ ထိုစကားဝိုင္းေလးတြင္ အဘခ်ိဳက မိမိေျပာလိုရာမ်ားဆက္လက္ေျပာဆိုရန္ အရွိန္ယူျပီး “ေအး သာဂိေရမင္း အဘကိုကူညီမယ္ဆိုရင္ လိုက္နာရမဲ့စည္းကမ္းေတြေတာ့ရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့စည္းကမ္းေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားပါကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ဘဝတခုအတြက္ ဘယ္လို ေဘာင္ေတြနဲ႕ဘယ္လိုကန္႕သတ္ျပီးဘယ္လိုေလွ်ာက္လွမ္းမယ္လို႕ခ်မွတ္ထားသူ တေယာက္အတြက္ေတာ့ ဘယ္ေနရာက ဘယ္လိုစည္းကမ္းမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ဘာမွအေရးမၾကီးပါဘူး၊ မင္းက လူသားေတြကို ကူညီမယ္ဆိုေတာ့ ပထမဆုံးမင္းရဲ႕စိတ္ကိုျဖဴစင္ေနေအာင္ထားရမယ္"  ဟုေျပာလိုက္သျဖင့္သာဂိက “ စိတ္ကိုျဖဴစင္ေအာင္ထားတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုထားရမွအဘရဲ႕” ဟု ေမးလိုက္ေလ၏။ ထိုအခါအဘခ်ိဳက “ စိတ္ကိုျဖဴစင္ေအာင္ထားတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလဲ ေလာဘေဒါသေတြနဲ႕မဖ်က္စီးဘူး သူမ်ားကိုလဲ ေလာဘေဒါသ ေတြနဲ႕ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္လို တဲ့စိတ္ မေမြးဘူးဆိုရင္ အဲ့ဒိ စိတ္ကေလးက ျဖဴစင္ေနတာေပါ့သာဂိရယ္”  ဟုေျပာျပီးဆက္လက္၍ “ ဒုတိယ အေနနဲ႕ ပညာတတ္ေအာင္   သင္ရမယ္”             ဟုေျပာလိုက္စဥ္   သာဂိက       “ဘယ္လိုပညာေတြကို
သင္ရမွာလဲအဘရဲ႕” ဟုျဖတ္ေမးလိုက္ျပန္ပါသည္။ အဘခ်ိဳကလည္း “ ပညာဆိုတာ အတတ္ ပညာနဲ႕ အသိပညာႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ကဲြ႕ အဘ အဓိက ထားဆိုလိုခ်င္တာကေတာ အသိပညာကိုဆိုလိုခ်င္ တာ ၊ ဘာျဖစ္လို ့လဲဆိုေတာ့ အသိပညာကသာလွ်င္ မိမိကိုယ္တိုင္ကိုလည္း အထက္တန္းက်က် ဘဝကိုျမွင့္တင္ေပးနိုင္သလို သူတစ္ပါးရဲ႕ ဘဝေတြကိုလဲျမင့္သည္ထက္ျမင့္ေအာင္ျမွင့္တင္ေပးနိုင္တယ္ကြဲ႕၊ ျပီးေတာ့ အသိပညာကိုအေျခခံျပီး အတတ္ပညာဆိုတာ ဆက္ျဖစ္လာနိိုင္တယ္၊ အသိပညာကိုအေျခခံျပီး တတ္လာတဲ့   ပညာကသာလွ်င္    ေလာကၾကီးအတြက္    ပိုျပီး      အသုံးတဲ့ တယ္သာဂိရဲ႕”   ဟုေျပာရင္း
သာဂိ “ဘာေမးစရာရွိဦးမလဲ” ဲဆိုတဲ့သေဘာ နဲ႕ေခတၱ ဆိတ္ျငိမ္ေနလိုက္သည္။ သာဂိကဘာမွမေမးေတာ့မွ ဆက္လက္၍ “ ေအး ပညာသင္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာလဲ ဘယ္ပညာကို သင္သင္ သင္ယူနည္းသုံးနည္းရွိတယ္” ဟုေျပာျပီး ရပ္တန္႕ေန၍ သာဂိက “ ဘယ္လိုနည္းေတြလဲ အဘခ်ိဳ” ဟုေမးလိုက္သည္။ “အဲ့ဒါပညာသင္နည္း သုံးနည္းဆိုတာ အမွန္တကယ္ကေတာ့ ဗုဒၶစာေပကို ေလ့လာတဲ့နည္းသုံးနည္းပါ၊ ဒါေပမဲ့ အဘက အဲ့ဒါကိုသေဘာက်လို႕ဘယ္လိုပညာရပ္ကိုပဲသင္သင္ အဲ့ဒိနည္းသုံးနည္း အျမဲႏွလုံးသြင္းျပီး သင္ယူေလ့ရွိတယ္” ဟုေျပာျပီး ဆက္လက္၍ “တို႕ျမန္မာျပည္ ဗုဒၶသာသနာ့သမိုင္းမွာ ဗုဒ္စ ဗုဒ္လယ္ ဗုဒ္ဆုံးဆိုတာရွိတယ္ ကြဲ႕ အ့ဲဒါကို မင္းၾကားဘူးလား” ဟုေမးလိုက္သည္။ သာဂိက “မၾကားဘူး”ေၾကာင္းေျပာ၍ အဘခ်ိဳက “ဗုဒ္စ ဆိုတာ တို႕ဗုဒေဂါတမျမတ္စြာက သာသနာကိုစတင္ထူေထာင္ခဲ့တယ္လို႕ဆိုလိုတယ္ကြဲ႕၊ ဗုဒ္လယ္ဆိုတာ ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗာန္
စံေတာ္မူျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း မွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ေတြကိုဖ်က္ဆီးမဲ့သူေတြမ်ား လာတာ ကတစ္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္ေပါင္းၾကာျမင့္လာတာကတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ အဓိပၸါယ္ေတြကရႈပ္ေထြးလာသလို သိဖို႕လဲပိုမိုခက္ခဲလာခဲ့တယ္။ အဲ့ဒါကို အရွင္မဟာဗုဒေဃာသ ဆိုတဲ့က်မ္းတတ္အေက်ာ္အေမာ္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ပါဠိကို ပါဠဘာသာနဲ႕ပဲျပန္လည္ဖြင့္ဆိုေရးသားခဲ့တယ္ကြဲ ၊ အဲ့ဒါကို အ႒ကထာလို႕ေခၚတယ္ကဲြ႕၊ ျမန္မာျပည္ကိုသာသနာ ေရာက္ျပီးေနာက္မွာေတာ့ က်မ္းတတ္အေက်ာ္အေမာ္ ျမန္မာဆရာေတာ္တစ္ပါးက ေနာက္လာေနာင္သားေတြ ဗုဒၶစာေပကို လြယ္လင့္တကူ သင္ယူ ေလ့လာ နိုင္ဖို႕အတြက္ပါဠိျမန္မာႏွစ္ဘာသာ တဲြစပ္ျပီးအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုေရးသားခဲ့တယ္ ၊ အဲ့ဒါကို ေတာ့ နိႆ်လို႕ေခၚတယ္၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ဘဲြ႕ေတာ္ကိုေတာ္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဒ္လို႕ပဲေခၚခဲ့ၾကပါတယ္၊ အဲ့ဒိအတြက္ ျမန္မာ နိုင္ငံဗုဒၶစာေပသမိုင္းမွာ ဗုဒ္စ ဗုဒ္လယ္ ဗုဒ္ဆုံးဆိုတဲ့ စကားေပၚေပါက္ခဲ့တယ္၊ ဆိုလိုခ်င္တာက အဲ့ဒိအထဲမွာမွ ဗုဒ္လယ္ ျဖစ္တဲ့အရွင္မဟာဗုဒေဃာသ ရဲ႕အေၾကာင္းေလးကိုနည္းနည္းေျပာျပခ်င္တယ္၊